زمان مطالعه: 2 دقیقه

نمایندگی زیمنس ایران در ادامه دوره آموزشی کاربردی خود در رابطه با انواع PLC LOGO زیمنس در این قسمت به مروری بر منوی کاربری بر روی مدل های با صفحه نمایش خواهد پرداخت.

در مقاله قبل چهار نکته اصلی را برای ورود به حالت های مختلف برنامه ریزی و سایر قسمت ها با استفاده از دکمه های روی پی ال سی لوگو به شما آموزش داده بودیم. امروز در مقال کنونی می خواهیم ببینیم در هر بخش نیز چه قسمت هایی وجود دارد.

در ادامه با نمایندگی زیمنس همراه باشید.

 

بخش اول در حالت Programming پی ال سی لوگو نمایندگی زیمنس:

برای ورود به حالت Programming در PLC LOGO زیمنس همانطور که قبلا مشاهده فرمودید، کافی است تا دکمه های جهت راست، جهت چپ و دکمه OK را به طور همزمان فشار دهیم. با این کار وارد حالت Programming این پی ال سی می شویم.

دقت داشته باشید در هر بخش با کلیدهای بالا و پایین می توانیم روی منوهای داخلی قرار بگیریم و با زدن دکمه OK وارد آن منو و جزئیاتش بشیم. همینطور اگر خواستیم به منوی قبلی برگردیم می توانیم از کلید ESC استفاده کنیم.

بعد از این که وارد بخش Programming شدیم همانند عکس پایین سه منوی Program، PC/Card و Start را مشاهده خواهیم کرد.

اگر بر روی منوی Program دکمه OK را بزنیم با زیر منوی آن که شامل Edit Prg، Clear Prg، Set Clock و ASi_BUS (در صورتی که مدل پی ال سی لوگو زیمنس شما از این حالت پشتیبانی کند) مواجه خواهیم شد.

اگر بر روی منوی PC/Card در منوی اصلی OK کنیم نیز، زیر منوی آن را خواهیم دید که شامل موارد زیر است:

  • PC + علامت PLC LOGO
  • علامت PLC LOGO + Card
  • Card + علامت PLC LOGO

 

حالت Programming پی ال سی لوگو نمایندگی زیمنس

 

بخش دوم در حالت Parameterization پی ال سی لوگو:

برای ورود به این بخش کافی است دکمه های OK و ESC را همزمان فشار دهیم.

بعد از این که در این پی ال سی نمایندگی زیمنس وارد بخش Parameterization شدیم دو زیر منو را مشاهده می کنیم. اولی منوی Set Clock و دومی منوی Set Param می باشد.

جزئیات این بخش را در عکس زیر مشاهده می نمایید.

 

حالت Parameterization پی ال سی لوگو نمایندگی زیمنس

 

نمایندگی زیمنس در قسمت های بعدی این آموزش سعی دارد شما را با جزئیات هریک از منو ها و زیر منو ها در پی ال سی لوگو زیمنس آشنا کند.