زمان مطالعه: 2 دقیقه

در این قسمت از سری آموزشی PLC LOGO نمایندگی زیمنس به تشریح چهار نکته اصلی در هنگام برنامه نویسی و کار با پی ال سی لوگو زیمنس خواهیم پرداخت.

پی ال سی لوگو نمایندگی زیمنس، کاربرد و راهنمای استفاده از دکمه های روی آن

نکته شماره یک: استفاده از سه انگشت  برای حالت برنامه ریزی پی ال سی لوگو

برای این که پی ال سی لوگو را در حالت برنامه ریزی قرار دهید نیاز است تا همزمان با سه انگشت کلید های جهت راست، جهت چپ به همراه کلید OK را همزمان فشار دهید.

زمان و پارامترهای دیگر را با ورود به حالت Parameterization تغییر دهید. برای ورود به این حالت باید کلید های ESC و OK را همزمان فشار دهید.

استفاده از سه انگشت  برای حالت برنامه ریزی پی ال سی لوگو

نکته شماره دو: ورودی ها و خروجی ها در PLC LOGO

در برنامه پی ال سی لوگو همیشه از خروجی به ورودی وارد مدار شوید.

شما می توانید یک خروجی را به چندین ورودی وصل کنید اما نمی توانید یک ورودی را به چندین خروجی وصل کنید.

نکته شماره سه: مکان نما در پی ال سی لوگو و حرکات آن

در هنگام ورود به مدار موارد زیر را در نظر داشته باشید:

در زمانی که مکان نما به شکل زیر خط دار (underscore) می شود شما می توانید آن را حرکت دهید. از دکمه های جهت برای جابجایی مکان نما در مدار استفاده نمایید. از دکمه Ok برای انتخاب یک کانکتور یا بلاک استفاده کنید. از دکمه ESC برای خروج و بازگشت استفاده نمایید.

هنگامی که مکان نما در PLC LOGO نمایندگی زیمنس به حالت مربع توپر قرار می گیرد شما باید یک کانکتور یا یک بلاک را انتخاب کنید. از جهت های بالا و پایین برای این انتخاب بهره بگیرید. از دکمه OK برای تایید انتخاب استفاده نمایید و برای بازگشت یک مرحله به قبل از دکمه ESC استفاده کنید.

نکته شماره چهار: برنامه ریزی

قبل از وارد شدن به مدار بهتر از یک نقشه کامل از آن را بر روی کاغذ یا برنامه های پی ال سی لوگو زیمنس از جمله LOGO!SOFT Comfort رسم کنید.

پی ال سی لوگو تنها می تواند برنامه های کامل را در خود ذخیره کند. اگر شما یک برنامه ناتمام را در آن وارد کنید PLC LOGO قادر نخواهد بود از حالت برنامه ریزی خارج شود.