زمان مطالعه: 2 دقیقه

انتخاب کلید مینیاتوری برای منازل

یکی از پرکاربردترین تجهیزات در برق صنعتی کلید های مینیاتوری هستند. تنوع و کاربرد کلید مینیاتوری های زیمنس به قدری است که به صورت گسترده از کارخانه ها تا ساختمان های مسکونی گستردگی استفاده دارد. توجه داشته باشید که امروزه ایمنی برق در ساختمان ها از مسائل مهم و حیاتی به شمار می آید. به طوری که سازمان نظام مهندسی در این خصوص قوانینی را تصویب کرده است. کلید های مینیاتوری را در بازار به نام فیوز مینیاتوری هم می شناسند. کلید های مینیاتوری به انگلیسی به صورت Miniature Circuit Breaker نوشته می شوند. این کلید الکترومکانیکی خودکار را به صورت مخفف MCB هم می نامند.

کلید های مینیاتوری در چه مواردی تنوع دارند؟

محدوده قطع جریان موضوع اصلی تنوع فیوز مینیاتوری می باشد. کلید MCB در ۲ دسته بندی قرار می گیرند:

  1. تندکار : دارای محدوده قطع جریان کمتر ( کلید مینیاتوری تیپ B)
  2. کندکار : دارای محدوده قطع جریان بیشتر (کلید مینیاتوری تیپ C و تیپ D)

علت کندکار بودن کلید مینیاتوری چیست؟

دلیل نامگذاری این کلیدها به کندکار، تاخیر آن‌ها در عملکرد است که سبب قطع سریع موتور به محض راه اندازی نمی‌شود. بیشترین کاربرد را در محافظت مدارهای موتور دارند، زیرا جریان راه اندازی بالا می باشد. موتورهای کولر گازی یا پمپ‌های آب خانگی از کلیدهای مینیاتوری تیپ C استفاده می‌کنند.

برای استفاده در منازل کلید مینیاتوری تند کار انتخاب کنیم یا کندکار؟

برای استفاده در ساختمان های مسکونی باید کلیدهای مینیاتوری کند کار تیپ C بهترین گزینه انتخابی می باشد.

خرید کلید مینیاتوری برای منازل چه مزایایی دارد؟

با خرید کلید مینیاتوری دو برند SIEMENS و Schneider می توانید محافظت و ایمنی را بالا ببرید. محافظت هایی که صورت میگیرد شامل:

  1. اتصالات کوتاه
  2. اضافه بار
  3. افراد در برابر تماس غیر مستقیم با سیستم‌های زمین
  4. تجهیزات همانند کابل ها و …
  5. بخش های سالم مدار

برای ثبت سفارش انواع کلید مینیاتوری زیمس می توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید. نمایندگی زیمنس تهران در لاله زار آماده همکاری با تمامی سازمان های بزرگ و کوچک می باشد. می توانید خرید کلید مینیاتوری را به صورت حضوری و غیر حضوری را انجام دهید.