زمان مطالعه: 2 دقیقه

سیم کشی لوگو نمایندگی زیمنس

 

در ادامه آموزش های نمایندگی زیمنس ایران در این قسمت از آموزش با سیم کشی PLC LOGO! ورژن ۸ (موجود در انبار نماینده زیمنس آلمان) آشنا می شویم.

برای سیم کشی پی ال سی لوگو به یک پیچ گوشتی با سری ۳ میلیمتری نیاز خواهیم داشت. سیم هایی که برای سیم کشی این پی ال سی مورد استفاده قرار می گیرد عبارتند از:

  • سیم ۱ در ۲٫۵ میلیمتر مربع
  • سیم ۲ در ۱٫۵ میلیمتر مربع برای هر کانکتور دوم

اتصال گشتاور سیم ها: ۰٫۵-۰٫۴ نیومتن متر یا ۴-۳ LBin

 

نکته بسیار مهم در سیم کشی پی ال سی لوگو:

در هنگام نصب و سیم کشی پی ال سی لوگو در یک جعبه یا تابلو برق مطمئن باشید که کانکتور ها پوشیده شده باشند تا خطر برق گرفتگی از بین برود. اگر این طور نیست حتما قسمت های باز سیم یا به اصطلاح برق کشی لخت سیم را بپوشانید.

 

اتصال برق به منبع تغذیه:

پی ال سی لوگو نمایندگی زیمنس از نوع ۲۳۰ برای ولتاز های ۱۱۵ ولت و ۲۳۰ ولت AC مناسب بوده و نوع ۲۴ و ۱۲ آن نیز برای ولتاژ های  ۲۴ ولت DC  و  ۲۴ ولت AC  یا ۱۲  ولت DC  مناسب می باشد.

نکته مهم: حتما اطلاعات مربوط به PLC LOGO خریداری شده خود که در راهنمای آن که در جعبه خریداری شده موجود است دقت کنید. در این راهنما اطلاعات کاملی در مورد ولتاژ های مجاز و فرکانس ورودی ها و خروجی ها ذکر شده است. در نظر داشته باشید که نوسانات برق ممکن است به پی ال سی لوگوی شما آسیب وارد کند.

 

برقراری ارتباطات سیم ها در پی ال سی لوگوی نمایندگی زیمنس:

برای برقراری ارتباط PLC LOGO  با سیستم اتوماسیون صنعتی خود همانند عکس زیر کار کنید: البته توصیه می شود برای محافظت از پی ال سی لوگوی خود حتما از فیوز استفاده نمایید.

 

برقراری ارتباطات سیم ها در پی ال سی لوگوی نمایندگی زیمنس

 

توجه داشته باشید پی ال سی های لوگو که توسط  نماینده زیمنس آلمان در ایران  عرضه می شوند و اورجینال می باشند دارای عایق حفاظتی هستند بنابراین اتصال به زمین را نیاز ندارند.

 

پایان مقاله: سیم کشی لوگو نمایندگی زیمنس