زمان مطالعه: 2 دقیقه

نماینگی زیمنس ایران: همانطور که می دانید ابعاد پی ال سی لوگوی نمایندگی زیمنس مطابق با استاندارد DIN 43880 می باشد. استاندارد DIN مجموعه از استانداردهای فنی است برای تجهیزاتی که در کشور آلمان ساخته می شود و در کشورهای دیگر به استفاده در می آید. این استانداردها بیشتر برای تجهیزات برق صنعتی کاربرد دارد.

باتوجه به استاندارد DIN مورد استفاده در طراحی پی ال سی لوگوی زیمنس این نوع PLC باید بر روی یک ریل ۳۵ میلیمتری مطابق با استاندارد DIN EN 50022 نصب شود.

 

عرض مینی پی ال سی های LOGO! 8 نمایندگی زیمنس:

  • مدل استاندارد مینی پی ال سی LOGO! 8 نماینده زیمنس، ۷۲ میلیمتر عرض دارد که اندازه آن برابر چهار ماژول استاندارد در اتوماسیون صنعتی است.
  • مدل استاندارد بدون صفحه نمایش مینی پی ال سی LOGO! 8 نمایندگی زیمنس، همانند مدل استاندارد آن عرض ۷۲ میلیمتر دارد که برابر با چهار ماژول استاندارد در اتوماسیون زیمنس است.
  • مدل لانگ مینی پی ال سی LOGO! 8 نمایندگی زیمنس، که عرض آن ۱۲۶ میلیمتر بوده و برابر با ۷ ماژول استاندارد در اتوماسیون صنعتی می باشد.
  • مدل لانگ مینی پی ال سی LOGO! 8 نمایندگی زیمنس با ورودی AS، که همانند مدل لانگ آن ۱۲۶ میلیمتر عرض داشته و برابر ۷ ماژول می باشد.

 

ما طریق نصب PLC LOGO! 230RC را از طریق عکس نشان خواهیم داد. برای بقیه انواع مدل های آن نیز طریقه نصب به همین شیوه خواهد بود.

 

نصب پی ال سی لوگو بر روی ریل:

برای نصب PLC LOGO!  در یک ریل DIN، به صورت زیر عمل کنید:

  1. پی ال سی لوگو رو بر روی ریل قرار دهید.
  2. پایین آن را فشار دهید تا پایه آن با صدای ضربه مشخصی روی ریل محکم شود.

بسته به نوع ریلی که استفاده می کنید ممکن است برای قرار گرفتن صحیح پی ال سی لوگو روی ریل فشار بیشتر و یا کمتری نیاز باشد بنابراین در هنگام فشار مراقب باشید که بیش از حد فشار وارد نکنید.

 

درآوردن پی ال سی لوگو از روی ریل:

برای درآوردن PLC LOGO! نمایندگی زیمنس از روی ریل مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. همانند شکل با یک پیچ گوشتی ابتدا خار را از روی ریل جداکنید (با فشار دادن خار ب سمت پایین).
  2. آن را به سمت خود بکشید تا از روی ریل جداشود.

 

نمایندگی زیمنس ، درآوردن پی ال سی لوگو از روی ریل

این قسمت آموزش نیز به پایان رسید به شما فعالین در حوزه اتوماسیون صنعتی زیمنس پیشنهاد می کنیم در روزها و قسمت های آینده نیز با این دوره آموزشی همراه ما باشید.

اگر در مورد این دوره آموزشی و یا اتوماسیون صنعتی سوالی دارید، می توانید با نمایندگی زیمنس در ایران در ارتباط باشید.