زمان مطالعه: 2 دقیقه

در نمایندگی زیمنس تغییرات بیشتر کمیت های طبیعی مانند دما ، سرعت ، مکان و غیره پیوسته و تدریجی بوده و در حوزه ای محدود از مقادیر متفاوت مربوط به کمیت قرار دارد. این گونه کمیت ها را کمیت های آنالوگ یا پیوسته می نامند. در شکل زیر (الف) : نمایش دهنده شکل موج آنالوگی است که دامنه و فرکانس آن تغییر می کند. بسیاری از سنسور ها ] سنسور یک المان نوعی آشکار ساز است که یک کمیت فیزیکی را به شکلی از سیگنال ، مثلاً صوتی یا تصویری یا… تبدیل می کند. بنابراین به نحوی می توان آن را یک مبدل هم خواند [ ، سیگنال های آنالوگی را تولید می کنند که یا دامنه و یا فرکانس آن بسته به نوع سنسور و کمیت اندازه گیری شده ، تغییر می کند. در سنسور ها سیگنال های نوعی ، دامنه تغییراتی در حدود ۵۷-۰ دارند. برای سنسور های با فرکانس خروجی متغیر ، محدوده فرکانسی بستگی به شصتمین پرید و بهسازی سیگنال دارد.
از سوی دیگر وسایل زیادی نیز وجود دارند که سیگنال های دیجیتال را تولید کرده و یا به این نوع سیگنال ها پاسخ می دهند. در این نوع سیگنال ها فقط دو حالت ممکن ، وجود دارد ، (ب) : این دو حالت را به طرق زیر می توان نام گذاری کرد :

 

 

در اتوماسیون زیمنس سیگنال های دو حالته را می توان با استفاده از سیستم اعداد دودویی نمایش داده به این ترتیب که یک سطح به مقدار ۱ و سطح دیگر را به مقدار ۰ نسبت داد. بنابراین در سیستم های دیجیتال ، سطح واقعی سیگنال ( مثلا ولت ) ، بیشتر برای نمایش منطقی به صورت ۱ یا ۰ اهمیت دارد تا برای اندازه کمیت دقیق سیگنال.