زمان مطالعه: 2 دقیقه

استفاده از اینورترها برای پمپ خانگی الزامی اند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله الزامی است و مزایایی را به همراه دارد. دلیل اینکه اینورترها را انتخاب می کنند، تغییر و کنترل دور پمپ ها می باشد. دور موتور پمپ های خانگی برابر ۳۰۰۰ دور در دقیقه می باشد. در بازار کنترل کننده پمپ هم شناخته می شوند و می توان از طریق آن دور الکتروموتور را تنظیم کرد.

۵ فاکتور مهم در انتخاب اینورتر:

  1. در نظر گرفتن توان مورد نیاز الکتروپمپ
  2. تاثیر ولتاژ و فرکانس
  3. تاثیر طرز نصب و سیم کشی
  4. دارا بودن استاندارد بین المللی
  5. قیمت اینورتر

توضیحات بیشتر:

توان پلاک الکتروپمپ ها براساس کیلووات (KW) یا اسب بخار (HP) بر روی پلاک درج شده است. توجه داشته باشید که توان باید برابر یا بیشتر باشد. الکتروپمپ های سه فاز فقط می توانند از اینورتر استفاده کنند، زیرا تک فازها قابلیت دور متغیر شدن یا اتصال به اینورتر ها را ندارند. لازم به ذکر است که به علت این که خروجی همه اینورترها که به ورودی پمپ ها متصل می شود، سه فاز هستند. در مورد استانداردها هم باید یادآور شویم که اینورتر ها حالت ها یا الگوریتم های صرفه جویی در مصرف انرژی را ارائه می دهند که عملکرد موتور را بهینه می کند و مصرف برق را در دوره های کم تقاضا کاهش می دهند. در نهایت بودجه ای که برای خرید در نظر بگیرید و مدل هایی را انتخاب نمایید که نصب و سیم کشی راحتری دارند.

نقش VFD در صنعت

نصب اینورتر بر روی پمپ خانگی چه مزایایی دارد؟

  1. محفاظت از پمپ
  2. محافظت از شبکه برق
  3. قابلیت عملکرد چندگانه
  4. کاهش هزینه تعمیر و نگهداری
  5. کاهش صدا و لرزش
  6. صرفه ‌جویی در مصرف انرژی

از کدام فروشگاه اینورتر برای پمپ های خانگی تهیه کنیم؟

زیمنس تهران به صورت رسمی ثبت شده است و می توانید از طریق ارتباط با کارشناسان فروش در شرکت ثبت سفارش نمایید. یا می توانید به صورت حضوری به فروشگاه مراجعه نموده و کالا را به صورت مستقیم دریافت نمایید.