زمان مطالعه: 2 دقیقه

در این قسمت از آموزش های نمایندگی زیمنس درمورد پی ال سی لوگوی این شرکت به بحث اتصال خروجی های این محصول شرکت زیمنس خواهیم پرداخت.

همانطور که در قسمت های قبلی مطالعه فرمودید به نحوه اتصال ورودی ها و سنسور ها به پی ال سی لوگو زیمنس پرداختیم. اگر قسمت های قبلی را مطالعه نکردید پیشنهاد می کنیم ابتدا سری به آن ها بزنید.

 

اتصال خروجی ها در PLC LOGO! R نمایندگی زیمنس

در این نوع پی ال سی لوگو نمایندگی زیمنس خروجی ها رله ها هستند. اتصال رله ها باید نسبت به منبع تغذیه و وردی ها کاملا ایزوله باشد.

 

پیش نیاز ها برای خروجی های رله

شما می توانید بارهای مختلف را به خروجی ها مانند لامپ ها، لوله های فلورسنت، موتور، گیرنده و غیره متصل کنید. بارهای متصل به PLC LOGO! R باید دارای خواص زیر باشد:

  • حداکثر سوییچ بین جریان به نوع بار و تعداد عملیات ها بستگی دارد برای این منظور حتما مشخصات فنی دستگاه خود را چک کنید
  • هنگام روشن شدن خروجی (Q = 1) حداکثر جریان برای بار غیر استقامتی ۱۰ آمپر خواهد بود ( ۸ آمپر در ولتاژ ۲۳۰ ولت AC) و برای بار القایی ۳ امپیر (۲ آمپر در ولتاژ ۱۲/۲۴ ولت AC/DC).

 

برقراری ارتباط

برای برقراری ارتباط در انواع مختلف PLC LOGO نمایندگی زیمنس با خروجی رله همانند عکس زیر عمل کنید:

 

برقراری ارتباط در انواع مختلف PLC LOGO نمایندگی زیمنس با خروجی رله

 

اتصال خروجی ها در PLC LOGO!  ترانزیستوری نمایندگی زیمنس

در ابتدا به این بپردازیم که چگونه پی ال سی لوگوی زیمنس با خروجی ترانزیستوری را تشخیص دهیم. این نوع پی ال سی لوگو به راحتی قابل شناسایی است به گونه ای که دیگر در نام آن حرف R حذف شده است.

خروجی های این نوع از پی ال سی زیمنس در برابر اضافه بار مقاوم هستند. نیاز نیست آن ها را به منبع تغذیه دیگری متصل کرد و انرژی مورد نیاز آن ها از همان PLC LOGO تامین می شود.

 

پیش نیازهای PLC LOGO با خروجی ترانزیستوری

در هنگام اتصال بار به این نوع پی ال سی لوگو باید توجه داشته باشید که حداکثر جریان آمپر باید ۰٫۳ آمپر برای هر خروجی باشد.

 

برقراری ارتباط

برای برقراری ارتباط در انواع مختلف PLC LOGO نمایندگی زیمنس با خروجی ترانزیستوری همانند عکس زیر عمل کنید:

 

اتصال خروجی ها در PLC LOGO! ترانزیستوری نمایندگی زیمنس

 

نماینده زیمنس آلمان در ایران در تلاش است تا به روز ترین محصولات این شرکت را با خدمات بسیار مناسب به شما هموطنان محترم ارائه نماید. علاوه بر ارائه محصولات اتوماسیون صنعتی زیمنس، آموزش های اتوماسیون زیمنس نیز توسط ما ارائه می شود.

در این دوره آموزش مبحث ما در مورد پی ال سی لوگو می باشد. اگر در مورد این دوره نظرات یا پیشنهاداتی دارید خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

در صورتی که نیاز به دوره آموزش خاصی در حوزه اتوماسیون صنعتی زیمنس دارید نمایندگی زیمنس ان را برای شما ارائه خواهد کرد