زمان مطالعه: 2 دقیقه

زمان استفاده از HMI

پنل نمایشگر HMI زیمنس وظیفه نمایش مصور پروسه های کنترلی ، اندازه گیری داده ها و … را به صورت کاربر پسند بر عهده دارند. برای برخی از کاربران این سوال پیش خواهد آمد که آیا در هر پروژه ای که PLC هست، استفاده از پنل HMI الزامی است؟

پاسخ این سوال خیر است زیرا هر کدام عملکرد به خصوص خود را دارند و کاربرد متفاوتی دارند. پی ال سی PLC وظیفه پیاده سازی سیستم کنترلی است که برای ماشین و پروسه طراحی شده است. و اچ ام آی یا نمایشگرهای صنعتی HMI برای نمایش پارامترهای لازم و دریافت مقادیر از اپراتور نیاز می شود. این نکته را خاطر نشان شویم که استفاده از PLC و HMI به صورت همزمان در پروژه نقش کنترل و مانیتورینگ را عهده دار هستند. PLC از طریق شبکه به HMI متصل می شود.

پنل HMI قابلیت اتصال به کدام شبکه ها دارد؟

سطح فیلد صفحه نمایشگر در اکثر شبکه های صنعتی تعبیه شده است. محدودیت در تعداد شبکه های قابل پشتیبانی وجود دارد. زیرا هر تعداد از شبکه ها سبب ایجاد پیچیدگی در پنل می شود. برخی از پنل ها به صورت پورت کامل هستند که شامل ۴-۵ پورت شبکه ارتباطی می شود.

تعیین دسترسی اپراتور HMI:

این قابلیت امکانپذیر است و یکی از امکانات پنل گرافیکی در مقایسه با پنل های کلاسیک همین قابلیت تعیین دسترسی می باشد.

قابلیت شبکه کردن مانیتورهای صنعتی با یکدیگر؟

برای اتصال مانتیتورهای به یکدیگر نیاز به تنظیمات نرم افزاری در TIA PORTAL است. این تنظیمات شامل تعریف شبکه و پیکربندی آن و تعریف آدرس ها و … می باشد.

انتخاب شما نمایشگر صنعتی است یا WinCC؟

اگر از لحاظ قدرتمند بودن مقایسه کنیم، مشخصا این نرم افزار قوی ترین نرم افزار مانیتورینگ زیمنس است که تمام قابلیت های ممکن را دارد.


پایان مقاله: زمان استفاده از HMI