زمان مطالعه: 2 دقیقه

آموزش به روز رسانی فریمور بصورت Offline

به روز رسانی فریمور بصورت آفلاین با استفاده از کارت حافظه از طریق نرم افزار TIA Portal صورت می گیرد. در آموزش پیشین در مورد به روز رسانی فریمور با وب سرور توضیحات تکمیلی ارائه شد. در ابتدا به مقدمه ای در مورد فریمور (Firmware) می پردازیم.

معرفی Firmware :

تجهیزات صنعتی از دو طریق سخت افزار و نرم افزار کنترل می شوند. فریمور نرم افزاری است که وظیفه آن تعیین کننده نحوه عملکرد قسمت سخت افزاری می باشد. این نرم افزارها همانند سایر نرم افزارها توسط کارخانه سازنده برنامه ریزی می شود. این نرم افزار مجموعه ای از دستورات برنامه نویسی شده بر روی یک سخت افزار فلش مموری می باشند. یکی از مسائل مهم به روز رسانی فریمور می باشد از طریق ۴ روش امکانپذیر می باشد:

  1. کارت حافظه زیمنس به صورت Offline
  2. وب سرور
  3. نرم افزار TIA PORTAL
  4. سایت زیمنس SIMATIC Automation Tool

به روز رسانی فریمور با وب سرور


BIOS چیست؟

آن دسته از فریمورهایی که بر روی بوردسیستم یک سرور قرار دارند BIOS نامیده می شوند و آن دسته که روی دیگر قطعات سخت افزاری سرور قرار دارند، Option ROM نام دارند.

۶ مرحله گام به گام به روز رسانی فریمور با کارت حافظه بصورت Offline

  1. دانلود فایل آپدیت CPU
  2. باز کردن فایل مربوطه
  3. جایگذاری کارت حافظه SIMATIC در کارتخوان SD
  4. علامت گذاری درایو با کارت حافظه در مسیریابی پروژه در قسمت Card Reader/USB Memory
  5. انتخاب فایل به روز رسانی یا حذف برنامه قبلی
  6. جایگذاری کارت حافظه حاوی فایل به روز رسانی در CPU

توضیحات تکمیلی:

زمانی که ۶ مرحله فوق را پیش برید بلافاصله پس از قرار دادن کارت حافظه SIMATIC آغاز می شود و صفحه نمایش وضعیت CPU را در حالت STOP – FW Update قرار می گیرد. در این حین چراغ LED RUN CPU زرد است، LED MAINT زرد چشمک می زند. پس از اتمام به روز رسانی فریمور به صورت افلاین ، کارت حافظه SIMATIC را جدا کنید.

نکته!

  •  هر گونه خطایی که در طول به روز رسانی سیستم عامل رخ دهد نیز بر روی صفحه نمایش نشان داده می شود.
  • اگر می خواهید بعد از آن از کارت حافظه SIMATIC به عنوان کارت برنامه استفاده کنید، باید فایل های به روز رسانی فریمور را به صورت دستی حذف کنید.