نمایندگی زیمنس در تهران

نمایندگی زیمنس در تهران برای سیم کشی های صنعتی مورد نیاز در هر کدام از دستگاه های صنعتی اتوماسیون زیمنس، قوانینی را در نظر گرفته است که می بایستی تمام آن ها را در پروسه کار محصولات زیمنس تهران رعایت کرد. یکی از این موارد مرتب با سیم کشی های به کار رفته در کابل های I/O می باشد.

نمایندگی زیمنس تهران در مورد سیم کشی های صنعتی I/O اعلام می کند که، نباید کابل های I/O را از یک مسیر عبور داد. این کار باعث به وجود آمدن خسارت های زیادی به علت به وجود آمدن خطاهای احتمالی و اتصال ورودی و  خروجی بجای همدیگر خواهد شد.

نمایندگی زیمنس تهران برای انجام این کار همانند تمام کشورهای صنعتی زیمنس در سیم کشی تابلوها ، از سه روش معمول استفاده می کند. اول اینکه تمامی کابل ها ماژول های اتوماسیون زیمنس برای بالاترین ولتاژ موجود انتخاب می گردند. در مورد دوم، یک جداسازی موثر برای کاربردی با کارایی مختلف در دستگاه های نمایندگی زیمنس صورت می­پذیرد که این کار احتمال اغتشاش را کم می­کند. و در مورد آخر ایجاد برقراری ارتباط شبکه صنعتی اتوماسیون زیمنس.

نمایندگی زیمنس تهران برای انجام درست کار دستگاه های زیمنس، مورد دیگری را به خریداران محصولات زیمنس توضیح می دهد، این مورد اتصالات سیم های بیرونی I/O در اتوماسیون زیمنس تهران می باشد. در این مورد می توان سیم های  ورودی و خروجی که با تابلوی کنترل در  ارتباط هستند را  به طور مستقیم به ترمینال های  مربوط  به   PLCاتوماسیون زیمنس تهران متصل کرد ولی این  امر موجب می­گردد که با کابل های پوشش دار  باز شده ، حجم زیادی از کابل ها  در مسیر های  تابلو جمع گردند  نمایندگی زیمنس تهران، راه حل هوشمندانه ای را ارائه می دهد، عملی تر آن است که یکسری ترمینال در  محل  مناسب از  تابلو ( معمولاً در   بالا  و  پایین  تابلو )  نصب  شده  و این  ارتباطات  از  طریق  ترمینال ها برقرار شود البته این روش در عیب یابی نیز  بسیار  مفید  خواهد بود .

نمایندگی زیمنس نکات دیگری را نیز مد نظر داده است که از این قرار است ؛ ترمینال های  مختلف اتوماسیون زیمنس بهتر است از  یکدیگر  جدا  باشند .  برای مثال ترمینال POWER یا تغذیه ، ترمینال های ورودی و ترمینال های خروجی از هم تفکیک شوند . لازم است برای هر ترمینال یک برچسب در نظر گرفته شود و نکته دیگر اینکه در هر سری از ترمینال ها ، یک سری ترمینال مشترک (Common) برای جلوگیری از اتصال چند کابل به یک ترمینال در نظر گرفته می­شود .

نمایندگی زیمنس تهران برای اتصالات سیم های بیرونی I/O  ، اعلام می کند که در اتصال (۲۲۰ VAC) PLC نیازی به تشخیص فاز و نول نمی­باشد . تنها کافیست که با ولتاژ ۲۲۰ ولت AC به PLC متصل شود . جهت تحریک یک مصرف کننده که خروجی PLC متصل است ، حتما باید منفی مصرف کننده را با منفی PLC یکی نماییم تا مدار در خروجی بسته و مصرف کننده تحریک شود . اگر مثبت مصرف کننده از PLC و منفی آن از یک منبع تغذیه خارجی باشد . مصرف کننده اتوماسیون زیمنس تهران تحریک نمی­شود .

نمایندگی زیمنس تهران برای تحریک مورد نیاز به جریان بالاتری نیاز دارد، در این حالت نیاز به یک منبع تغذیه خارجی با جریان دهی بالاتر می­باشد، چون خروجی ۲۴ VDC که توسط PLC تولید می­شود  معمولاً  دارای  سطوح  جریانی برابر Ma می­باشد (۲۰ ma) و این جریان کافی نیست. این نکته را در نظر داشته باشید که زمانی که از منبع تغذیه خارجی استفاده می­شود ، حتماً منفی تغذیه را به منفی PLC اتوماسیون  زیمنس متصل کنید . نقش PLC ها تنها در قسمت فرمان می­باشد و یک PLC اتوماسیون زیمنس در سیستم قدرت نمی­تواند نقش ایفا کند . شکل زیر نحوه ی سیم کشی S7 300 را در وضعیت پیکربندی کلی نمایش می­دهد ( منبع تغذیه و سیستم زمین )

نمایندگی زیمنس در تهران