نمایندگی زیمنس

نمایندگی زیمنس تهران ماژول پردازشگر مرکزی (CPU) را به صورت زیر تعریف کرده است: در S7simatic , CPU هایی با قدرت و کارایی مختلف در دسترس می باشند.برنامه ای که کاربر برای تحقق هدف سیستم اتوماسیون زیمنس نوشته شده است , در CPU ذخیره و اجرا می شود. همچنین, برخی از CPU ها از طریق پورت های واسط نصب شده بر روی آنها امکان برقراری ارتباط با سایر اجزای شبکه در شبکه هایی نظیر Profibus , MPI و Profinet را دارا می باشند.

نمایندگی زیمنس در محصولات خود، به علاوه , در بعضی از CPU ها ، ورودی و خروجی هایی نیز روی خودشان هستند (Compact) که هر یک از این ورودی و خروجی ها عملکرد خاص خود را دارند.

نمایندگی زیمنس برای ماژول سیگنال(SM) خدمات زیر را ارائه داده است.: این ماژول ها می توانند به عنوان ورودی و خروجی های آنالوگ و دیجیتال در صورت نیاز در سیستم به کار گرفته شوند. ارتباط بین فرآیند تحت کنترل و PLC از طریق این ماژول ها برقرار میشود.

نمایندگی زیمنس و ارائه ماژول منبع تغذیه(PS): تغذیه ی PLC بر عهده این ماژول میباشد. این ماژول ولتاژ شبکه (۱۲۰/۲۳۰VAC) را به ولتاژ ۲۴ VDC و یا ۵ VDC تبدیل میکند.

نمایندگی زیمنس نوع ماژول های واسطه(IM) را نیز ساخته است: این ماژول ها برای اتصال CPU به واحدهای گسترش دهنده (Expansion) در ساختارهای چند ردیفه به کار گرفته میشوند.

نمایندگی زیمنس و ارائه ماژول های توابع خاص(FM): این ماژول ها توابع خاصی را که در صنعت کاربرد گسترده ای دارند, پیاده سازی میکنند. از انواع این توابع میتوان به توابعی نظیر شمارش سریع, کنترل موقعیت قطعه, کنترل حلقه بسته و… اشاره کرد. با به کار گیری این ماژول ها CPU از اجرای برنامه های خاص بی نیاز میشود.

نمایندگی زیمنس و ارائه ماژول های پردازنده ی ارتباطی(CP): این ماژول ها قابلیت های CPU برای برقراری ارتباط با اجزای شبکه های مختلف صنعتی را افزایش می دهند. به عنوان مثال: CP 343-1 برای شبکه ی Industrial Ethernet به کار میرود.علاوه بر  ماژول هایی که به آنها اشاره شد, اجزای دیگری نیز در سیستم اتوماسیون زیمنس S7-300/400 به کار گرفته میشوند که عبارتد از:

نمایندگی زیمنس برای ارائه محصول رک وریل(Rack):این اجزا ارتباط مکانیکی بین ماژول ها برقرار نموده و در واقع, بدنه ای برای نصب ماژول ها میباشند . ر ک در مورد S7-300 به کار میرود. ر ک علاوه بر ارتباط مکانیکی , ارتباط الکتریکی از طریق باس را نیز فراهم میکند.

نمایندگی زیمنس کارت های حافظه(MC): این کارت ها برای سه منظور به کار گرفته میشوند:

  • گسترش دادن حافظه ی برنامه در CPU ;
  • ذخیره کردن برنامه ی کاربر و پارامتر های آن ;
  • تغییر ورژن سیستم عامل ;

این کارت ها در شیارهایی که روی CPU تعبیه شده اند ,قرار میگیرند. ابزار برنامه ریزی: برای پیکربندی , برنامه ریزی, تصحیح خطاها و اختصاص پارامترها به PLC ها به کار گرفته میشود. کابل های مختلف : نظیر کابلی که برای اتصال ابزار برنامه ریزی به PLC به کار میرود.

نمایندگی زیمنس