اتوماسیون زیمنس

اتوماسیون زیمنس اقدام به ارائه رایانه های شخصی simatic کرده است. نمایندگی اتوماسیون زیمنس این رایانه ها را به منظور کنترل اتوماسیون  ET 200SP طراحی کرده و آن را یک گزینه مناسب برای ارتباطات انعطاف پذیر دانسته است.

اتوماسیون زیمنس پیشنهاد ارائه یک سیستم با ویژگی ریز مقیاس و مدولار برای توزیع راحت تر اتوماسیون در کنترل کابینه و احاطه مستقیم برای کنترل مستقیم دستگاه را داد. نمایندگی اتوماسیون زیمنس این پیشنهاد را به همراه یک برنامه ریزی دقیق برای ارائه یک سیستم توزیع دقیق با سیماتیک اتوماسیون ET 200 را در نمایندگی زیمنس داد.

اتوماسیون زیمنس سه پردازنده جدید را برای ایجاد ارتباطات اضافی (CPS) در گسترش رابط در توزیع کنترل سیماتیک اتوماسیون ET 200SP در زمینه نرم افزار ها را ارائه داد. پردازنده CP 1542SP-1 در ارتباطات اتوماسیون ET 200SP را برای استفاده از رابط اترنت صنعتی انعطاف پذیر توانمند می سازد. این موضوع به ماشین اجازه می دهد که با همان ادرس ip توسط جدا کردن شبکه راه اندازی شود.

اتوماسیون زیمنس همچنین طراحی پردازنده ارتباطات CP 1543SP-1 را به گونه ای انجام داده است که بتوتند در هنگام کنترل توزیع سیماتیک اتوماسیون ET 200SP به یک شبکه انترنت صنعتی متصل شود و با سیستم های کنترل سطح بالاتر نمایندگی زیمنس با توابع امنیتی یکپارچه متصل شود. نمایندگی زیمنس برای دسترسی امن به اتوماسیون ET 200SP در پردازنده ارتباطات جدید CP 1543SP-1 از ویژگی های بازرسی stateful به فایروال و VPN با IPSec رمزگذاری تمام داده استفاده کرده است.

اتوماسیون زیمنس با راه اندازی فایروال مناسب قوانین، می تواند مجوزهای دسترسی برای راه دور و محلی تعریف شده را به وضوح دسترسی راه نزدیک به دست آورد. پردازنده جدید نمایندگی اتوماسیون زیمنس ۱۵۴۲SP-1  از طریق ارتباطات IRC  و پشتیبانی از این پردازنده  DNP3، IEC 60870-5-104 امکان اتصال به یک  مرکز کنترل از راه دور را با پروتکل عمومی انجام داده است. پردازنده توابع اطلاعات در تیا پورتال به وسیله ۷ مرحله حرفه ای نرم افزار مهندسی  V14  نمایندگی زیمنس پیکر بندی شده است.

اتوماسیون زیمنس در پردازنه جدید خود به این طریق عمل می کند، تمام ارتباطات پردازنده از طریق ارائه گزینه های تشخیصی گسترده به صورت محلی و توسط نشانه خطا LED در سیماتیک  مرحله ای نرم افزار مهندسی و با استفاده از ابزار وب سرور ET 200SP CPU انجام می شود.

زیمنس ویژگی های محصول جدید خود را به صورت زیر معرفی کرده است :

  • CP 1542SP-1: پسوند انعطاف پذیر از سیستم ۲۰۰SP ET با رابط اضافی اترنت صنعتی نمایندگی زیمنس
  • CP 1543SP-1: بازرسی با وضعیت فایروال و پروتکل VPN (IPsec) را برای محافظت از ۲۰۰SP سیماتیک ET کنترل توزیع شده از دسترسی غیرمجاز
  • CP 1542SP-1 IRC: اتصال از راه دور واحد های ترمینال (ام RTUs) به یک مرکز کنترل از راه دور  نمایندگی اتوماسیون زیمنس با ۲۰۰SP سیماتیک ET توزیع کنترل کننده و پروتکل از راه دور
اتوماسیون زیمنس