اتوماسیون زیمنس S7-300

نمایندگی زیمنس تهران برای استفاده از رک اضافی در اتوماسیون زیمنس S7-300 خود ، مواردی را در اختیار کاربران زیمنس قرار داده است تا بتوانند به راحتی این کار را انجام دهند. یکی از این موارد استفاده از ماژول رابط  (Interface Module)می باشد، نمایندگی زیمنس تهران این ماژول ها را برای ایجاد ارتباط بین رک های اضافی طراحی کرده است که ارتباط الکتریکی و ارتباط دیتابیسی را ساپورت می کند.

نمایندگی زیمنس تهران، نکات زیر را در به کار گیری این روش در اتوماسیون زیمنس S7-300 از طریق IM در نظر گرفته است.

نمایندگی زیمنس تهران، اساس کار را به صورتی قرار داده است که در ارتباط ایجاد شده از طریق IM ، محل قرار گیری آن چه در رک های اضافی ایجاد شده و چه در رک های اصلی در موقعیت اسلات شماره ۳ می باشد.

نمایندگی زیمنس تهران، نوع IM های به کار گرفته شده در ایجاد رک های اضافی را به طوری طراحی کرده است که کاربران اتوماسیون زیمنس تهران می توانند آن ها را به دو حالت زیر مورد استفاده قرار دهند.در این دو حالت، IM به صورت جفتی به کار می روند.
حالت اول به این صورت است که    IM 360S (Send)در رک اصلی و IM 361R (Receive) در رک های اضافی( حداکثر ۳ رک اضافی) و همچنین روال کار اتوماسیون زیمنس تهران در حالت بعدی به صورت
IM365 S-R در رک اصلی و IM365 S-R در رک های اضافی (فقط ۱ رک اضافی) می باشد.

نمایندگی زیمنس تهران، مورد دیگری را نیز در نظر گرفته است و به آن توجه نموده، این مورد به طول کابل های که IM را به یکدیگر متصل می کند، مربوط می شود، به گونه ای که این کابل ها دارای طول معینی است و این طول ها از قرار زیر می باشد. در حالت ۱ طول کابل می تواند ۱متر، ۵/۲ متر، ۵ متر یا ۱۰ متر باشد ، ولی درحالت ۲ کابل فقط ۱ متری است. همانطور که مشاهده کردید، اتوماسیون زیمنس تهران، طول کابل ها را بر اساس دو روشی که گفته شد، تعیین کرده است.

نمایندگی زیمنس تهران ، به مورد دیگری نیز توجه کرده است ؛ در حالت اول رک های اضافی دستگاه های مورد استفاده، نیازی به منبع تغذیه جداگانه ندارند، اما اتوماسیون زیمنس در حالت دیگر برای ارسال تغذیه از کابلهای گفته شده در بالا استفاده می کند.
نمایندگی زیمنس تهران، در استفاده از رک اضافی، ارتباط ها را برای کاربران اتوماسیون زیمنس تهران به این صورت تعریف کرده است که متصل شدن رک ها به وسیله IM و به شیوه Daisy Chain انجام می شودو در این حالت، هر یک از IM دارای دو پورت مجزا می باشد، به این صورت که در رک اضافی ایجاد شده، یکی از پورت ها به رک قبل از خود و پورت دوم به رک بعد از خود وصل می شوند.در ادامه کار ملاحظه می شود که بعد از اتصال رک اصلی و رک اضافی، ارتباط ها به صورت اتوماتیک بر قرار می شود و نیاز است که ماژول های مرتبط را نیز اضافه کنیم.

نمایندگی زیمنس