نمایندگی زیمنس (PLC S7-400 SIEMENS)

پی ال سی یا به عبارت بهتر آن کامپیوتر های دیجیتال صنعتی وظیفه کنترل بسیاری از فرآیند ها را برعهده دارند. این محصولات توسط شرکت های مختلفی تولید و ساخته می شوند. یکی از پیشگامان این صنعت شرکت زیمنس می باشد. این شرکت به خوبی در این راه کیفیت بالایی را از خود به نمایش می گذارد. پی ال سی S7400 زیمنس به عنوان یکی از مدل های بسیار پر طرفدار و پرمصرف در صنایع مختلف شناخته می شود. از این محصول می توان در کنترل فرآیند های صنعتی نظیر خطوط مونتاژ، تجهیزات مربوط به بخش رباتیک و … استفاده کرد. این کنترل صنعتی می تواند با اطمینان بالا و دقت بسیار خوبی عملیات های تعریف شده را به دستگاه های مختلف منتقل کند. با استفاده از این محصولات می توان عملیات های بسیاری را صورت داد.

پی ال سی S7400

یکی از مهم ترین کاربردهای موجود در این وسایل خطا یابی می باشد. به وسیله این پی ال سی ها می توان در کمترین زمان ممکن خطاهای موجود در سیستم را شناسایی و رفع نمود. از دیگر ویژگی های موجود در پی ال سی S7400 زیمنس تسهیل در برنامه نویسی ها می باشد. در قسمت ورودی اطلاعات این دستگاه ها به صورت باینری می توان اطلاعات مختلف را وارد نمود. طبق برنامه ای که شما به واسطه برنامه نویسی های موجود به دستگاه اعمال می کنید فرمان های مختلف را ارسال می کند. پی ال سی ها اکثرا از یک کنترل کننده منطقی استفاده کرده و می توان به راحتی منطق مد نظر خود را برای سیستم تعریف کرد. در ادامه ویژگی های موجود در پی ال سی S7400 زیمنس را برای شما شرح داده و با این محصول کاربردی آشنا خواهید شد.

معرفی پی ال سی S7400 زیمنس

پی ال سی S7400 زیمنس را می توان به عنوان قوی ترین و کاربردی ترین دستگاه موجود در محصولات زیمنس معرفی کرد. این محصول توسط شرکت معروف زیمنس تولید شده و بسیار دقیق می باشد. این دستگاه کاملا ماژولار بوده و توسعه سیستم در آن به راحتی انجام می گیرد. در مقایسه با نسل های قبل از خود بسیار پر سرعت تر بوده و می تواند پردازش اطلاعات را بسیار عالی انجام دهد. در این محصول می توان آدرس دهی را بسیار عالی انجام داد. قابلیت آدرس دهی در این محصول ۱۶۳۸۴ بایت ورودی و خروجی می باشد. می توان این محصول را تا ۳۰۰ ماژول گسترش داد. در این محصول برای برقراری ارتباط با دستگاه از نرم افزار های HARDWARE COMFIGURATION و STEP7 استفاده می شود. پی ال سی S7400 زیمنس به راحتی با روش های مختلف شبکه می شود. می توان از راه های شبکه شدن این محصول به پروفی باس و MP1 واترنت اشاره کرد.

 می توان در این محصول شاهد استفاده از چند نوع سی پی یو در یک پروژه بود. این قابلیت باعث بالارفتن کارایی سیستم و ایجاد یک پشتیبانی بسیار قوی می شود. این محصول دارای دو سی پی یو بوده و در صورت اشکال برای یکی از آن ها سی پی یو دوم کنترل را به دست می گیرد. در کمتر محصولی می توان این قابلیت را شاهد بود و از ویژگی های بارز پی ال سی S7400 زیمنس این پشتیبانی قوی می باشد. یکی از ویژگی های دیگر این محصول را می توان پشتیبانی از بسیاری از سی پی یو ها عنوان کرد. در ادامه به معرفی سی پی یو های قابل اتصال با پی ال سی S7400  زیمنس خواهیم پرداخت.

پی ال سی S7400 زیمنس

ویژگی های پی ال سی S7400 زیمنس

در پی ال سی S7400 زیمنس ویژگی های بسیار زیادی وجود دارد که با دانستن آن ها می توانید انتخابی درست را داشته باشید. از ویژگی های بارز این سری می توان به دوره زمانی کوتاه مدت و سرعت عمل بالای آن اشاره کرد. با توجه به ویژگی های موجود در این محصول می توان مشاهده کرد مه محبوبیت بالایی را کسب کرده است. در پی ال سی S7400 زیمنس امکان پردازش فعالیت های پیشرفته وجود دارد. ایمن بودن اقدامات صورت گرفته و قابل استفاده در تمامی محیط ها را می توان به عنوان یک ویژگی بسیار خوب بیان کرد. از این محصول می توان با خیالی آسوده در اقدامات حیاتی استفاده کرد. این نوع استفاده ها را می توان در بسیاری از محیط های صنعتی شاهد بود که بسیار عالی و تاثیر گذار می باشد.

باید دقت کنید در این مدل از پی ال سی تعداد دفعات ورودی و خروجی که توسط پردازنده قابل پردازش می باشد محدودیتی ندارد. این محصول می توان به راحتی به کمک پروتکل های مختلف به شبکه های مختلف صنعتی متصل گردد. یکی از ویژگی های بارز در پی ال سی S7400 زیمنس وجود ماژول های سخت افزاری مختلف می باشد. از این ماژول های مختلف می توان در عملیات های مختلف صنعتی استفاده های گسترده ای انجام داد. این محصول می تواند به راحتی برنامه های سنگین را بین پردازنده های مختلف تقسیم کند. با این کار سرعت عمل سیستم بالا رفته و پردازنده ها به صورت یک کنترلر عمل می کنند. باید توجه داشته باشید که در این سری می توان به هر صورتی که دلخواه خود شما می باشد ماژول ها را قرار دهید. در این محصولات ترتیب قرار گیری ماژول ها بر روی رک ها مهم نبوده و قانون خاصی را ندارند.

مدل های CPU 400

در پی ال سی S7400 زیمنس می توان مدل های مختلفی از سی پی یو ها را قرار داد. این ویژگی باعث بالا رفتن انعطاف در مجموعه های مختلف می شود. سی پی یو های قابل نصب بر روی این پی ال سی ها به صورت زیر می باشد.

  • CPU 412
  • CPU 414 H
  • CPU 414
  • CPU 416
  • CPU 417

رک های پی ال سی S7400 زیمنس

در مدل های قبل تر از پی ال سی S7400 زیمنس ماژول ها بر روی ریل ها قرار می گرفته و نباید فضای خالی بین آن ها به وجود می آمد. در این مدل ماژول ها بر روی رک ها سوار می شوند که رک های موجود وظیفه تغذیه ماژول ها را بر عهده دارند. به وسیله رک های موجود ارتباط سیگنال بین ماژول ها برقرار می شود. با توجه به این قابلیت می توان عنوان کرد که وجود فضا بین ماژول ها ایرادی را به وجود نمی آورد. رک های موجود در پی ال سی S7400 زیمنس به سه دسته تقسیم بندی می شوند. رک UR، رک CR و رک ER این دسته بندی را تشکیل می دهند. در رک های ER تعداد اسلات های موجود بین ۹ تا ۱۸ عدد می باشد.